Met de kwalificatie hadden wij een mooie run. Echter was het net niet genoeg om in de finale te komen maar wel een 5de plaats naar huis!
0 Comments
Na een winter lang lassen en slijpen aan het nieuwe chassis, en er een keer mee te hebben gereden in Assen is het nu tijd voor de afwerking: de lak er op. Ook dit jaar heeft sponsor BendeRooy.nl zijn uiterste best gedaan om de Blue Tiger weer voorzien van mooi en strak spuitwerk. Allereerst willen wij stilstaan bij het verlies van Rens Mooiweer van pullingteam the Running Deere. Net als iedereen, waren wij geschokt toen het nieuws ons onderweg naar huis bereikte. Rens heeft ons die zaterdag nog fanatiek geholpen, want zo was hij, en man met het hart op de juiste plaats. Wij willen alle familie, vrienden en nabestaande veel sterkte wensen met dit verlies.
Zoals we vorig jaar hebben aangegeven zouden wij nog terugkomen op het onderhoud wat wij zoal aan het plegen zijn aan de machine, want daar is het winterseizoen natuurlijk voor! Er is in de schuur zeker niet stilgezeten! Hieronder zie je foto's van de afgelopen maanden opbouw. Living opleggerOp de oplegger komt een living te staan, waarin we alles wat we nodig hebben mee kunnen nemen. Het casco is gereed, dus nu zijn we aan de binnenkant begonnen met afwerken, met onder andere een keukenblokje (want koud bier is natuurlijk een vereiste) en een grote bank waar we veel spullen in kunnen opbergen. Blue TigerEn natuurlijk wordt er ook hard gewerkt aan de Blue Tiger zelf! Het nieuwe chassis is zo goed als af, de intercooler is geplaatst en de nieuwe vooras is gereed en er zijn nieuwe spruitstukken gemaakt. Ook is er een aanpassing aan de kap gedaan zodat deze makkelijk open kan. Op dit moment zijn we zover gereed dat we weer aan de op- en afbouw kunnen beginnen van het grote geheel, en kunnen we het motorblok voor het nieuwe koppelingshuis en de nieuwe versnellingsbak hangen. Onze eerste wedstrijd is gepland in Assen, en het wordt hard werken om aan de start te kunnen verschijnen. Wil je weten waar wij onze competitie wedstrijden hebben? Kijk dan snel in de agenda. ..was 2018 weer voorbij. Waar we eerst vol ongeduld zaten te wachten op de wedstrijdkalender van afgelopen jaar, kunnen we nu met volle zin het nieuwe jaar inkijken met een zo goed als complete lijst voor de wedstrijden van 2019. Waar we mogen aanhaken blijft nog even spannend, maar het begin is er. Wat kunnen we over 2018 vertellen..? Tsja, het was niet echt een top jaar voor de Tijger, maar we hebben ons er goed doorheen weten te slaan en we zijn zelfs 2 keer het podium opgekropen, namelijk in Loerbeek en in Made. Over die laatste waren we zelf nogal verbaast, omdat we in het verleden nooit goede resultaten hebben gehaald op deze bijna thuiswedstrijd. Hoogtepunt(-en) van het jaar? Toen wij aan het laden waren voor de wedstrijd in Harskamp hoorde wij een vreemd geluid, wat uit de turbo leek te komen. Echter stond hier net een nieuwe op omdat deze de wedstrijd ervoor in Aagtekerke eraf kwam zetten. Na enige twijfel hebben wij besloten om toch het zekere voor het onzekere te nemen en met ovenwanten en al aan (want de turbo was gloeiend heet!) hebben we de turbo gedemonteerd terwijl deze al gereed stond op de oplegger voor vertrek. En dat bleek een heel goed idee geweest te zijn. Er was namelijk een stukje van de oude turbo in het uitlaathuis terecht gekomen wat dus het vreemde geluid veroorzaakte. Al met al; Dat we onder flinke tijdsdruk het voor elkaar hebben gekregen om de trekker + turbo te (de-)monteren! Uiteraard zijn wij ook naar het Friese gereden om aan te mogen haken voor het Nederlands Kampioenschap in Tzum waarbij wij een zeer waardige 6de plaats mogen noteren in de eindstand, Daarbij hebben we natuurlijk een gezellig sponsorfeest gehad in Halsteren en was de opkomst top! Dieptepunt(-en) van het jaar? Toch wel dat er twee turbo's zijn gesneuveld dit jaar, het een strijd was de tractor binnen de lijnen te houden en natuurlijk de afgelaste thuiswedstrijd in Halsteren vanwege het slechte weer. Zoals de meeste van jullie wel weten hebben wij al vele rijders op de Blue Tiger gehad. Dit om de teamleden het toch ook eens een keer mee te laten maken hoe het nou eigenlijk is om de machine te bedienen. Dit jaar mocht Jelte plaats nemen op de bok in Boerdonk. Met een onstuimige eerste run die de oorzaak was van te weinig gewicht op de neus moest het gas helaas worden dichtgetrokken. De organisatie was echter van goede zin en ieder die wilde mocht nogmaals aanhaken, zo ook Jelte. En wat was deze tweede run prachtig! Team White Shadow, nogmaals hartelijk dank voor het filmpje met de drone, super gaaf!! Na een jaar van voorbereiding en dik een week opbouwen was het 22 en 23 september zover, hét tractorpulling weekend bij ons in de achtertuin waar we elk jaar weer naar uitkijken. Dit jaar hadden wij onze sponsorwedstrijd in Halsteren georganiseerd samen met het Blue Brother team op de zaterdag langs de baan. De opkomst was een groot succes en we hopen ook dat iedereen het net zo naar zijn zin heeft gehad als wij. Echter gooide het weer roet in het eten.. Al tijdens het klaarmaken van de banen begon het al vies te regenen. Na het klaarmaken hebben we snel de zeilen weer over de banen getrokken zodat we meteen konden starten als de regen over was. Echter waren de droge periodes maar van korte duur en ondanks dat we een paar klassen hebben kunnen afronden werd de baan zo vettig dat het er niet beter op werd.
Dit heeft de organisatie en de NTTO doen besluiten om de wedstrijden voor beide dagen af te lassen, aangezien de zondag nog een veel slechtere dag zou worden. Ook was het terrein voor de deelnemers bijna onbegaanbaar. Dit heeft ook de competitiewedstrijd afgelast en dit betekend dat wij in het eindklassement een 7de plaats hebben behaalt. Na een reis van 255 km kwamen wij vrijdag aan in het Friese Tzum. Zaterdagmiddag stond de 3.6 ton Super-Sport op de planning. Met een klasse van 14 deelnemers gingen wij van start. De bovenste helft van de klasse mocht finale rijden aan de hand van de afstand in de kwalificatie. En met onze Pull raakte wij ook in de finale! En citerend met de woorden van Jan Bakker: 'De beide Ford machines uit de West-Brabantse/Zeeuwse blauwe familie, de Blue Tiger en Blue Brother leken eenzelfde hoge versnelling te hebben gekozen, wat voor de tijger net iets beter uitpakte dan voor de broer.' Helaas mochten de Gebroeders de Hond niet met ons mee de strijd in de finale voeren. Hier werden wij uiteindelijk 6de wat wij een hele mooie prestatie vinden! Na controle van de trekker verder op die week bleek er een inlaatslang gescheurd te zijn tijdens of voor de run in Tzum. Deze hebben wij uiteraard vervangen vóór onze thuiswedstrijd in Halsteren.
Sinds Made is het even stil geweest op de site. Hierbij even een update van de afgelopen wedstrijden
- STAPHORST - Na de start trok de trekker naar de rechterkant toe. Hierdoor moest er veel geremd worden en ging de snelheid uit de trekker. 9de plaats. - SPEULD - In Speuld moest er weer een remcorrectie worden uitgevoerd ivm opzij trekken. Helaas resulteerde dit op een 11de plaats. - PUTTEN - De trekker is grondig onderzocht om te kijken waarom de trekker steeds een kant op trok. Toen de trekker voor de sleepwagen stond en op aan het toeren was brak de stang tussen de koppeling. We mochten 6 plaatsen opschuiven en door team Red Impact werd een lasapparaat beschikbaar gesteld. Helaas was er niet voldoende tijd om de koppeling ook nog correct af te stellen en koste het veel moeite om weg te rijden. 6de plaats. - AAGTEKERKE - Vorige week zaterdag mochten we met het warme weer naar de Zeeuwse kust. De trekker reed weg en de koppeling was nog niet los of de turbo ging kapot. Helaas hier een laatste plaats. |
Archief
Maart 2024
|